torsdag 1 mars 2012

Just for they!

Hej! Eftersom Filippa skrev ett inlägg om sina favorit hästar, så tänkte jag också ta och göra det :)) !
-Jag har valt ut att skirva och berätta om minst 5 hästar-
Tjalle!

Tjalle är en korsing, D-ponny. Hans personligheter passar perfekt på mig, han kommer att bli min skötarhäst inom kort.
Tjalle är ju egentligen en D-ponny, men han rider på dem stora letionerna (alltså med dem stora hästarna).
Han är jätte fin och älskad utav mig.
Han är säkert bra på att rida, har faktiskt aldrig ridit honom...men vill jättegärna göra detta :) !
Tjalle heter egentligen Attyrory Cha.
fin
Elsa!

Elsa är en trygg häst som man alltid kan lita på. Hon är bra att ha och göra med, goisg är hon också! Hon är helt enkelt en perfekt häst! Hon är bra inom hoppning :)
Elsa är ca 155 cm i mkh, hon är en Pinto och är född 1999.
Här är jag och Elsa
Hidalgo!

Hidalgo är en speciell lite shettis, han är mysig & go att ha och göra med! Som tur är han min lilla perfekta sköt häst just nu :D
Hidalgo kan vara ganska busig att rida på, inte för att jag har ridit honom och så. Ne, vet det för att jag har hjälpt att leda dem mindre barnen i ridlekis.
Älska dej bus!
lilla gida

Harry!

Harry kan man kalla för underbar! Han är bäst i galoppen och bäst i hoppningen :) När man galoperar så flyger man fram som i en dröm! Harry kan dock vara lite små sur i spiltan, men nu känns det som att han lugnare med min än vad han har varit innan.
Harry ska säljas, och jag vet inte riktigt när han åker, men en sak är säker. Jag kommer att sakna denna fina ponny så enormt!
Hade ingen bild på honom, så lånade en utav Filippa. (C) by Filippa!
BTW, det är Filippa som rider :)
Ja, detta var några av mina favorit hästar! Alla har en egen liten plats i mitt hjärta !

/ Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar