onsdag 21 mars 2012

Min första hopptävling

Min första hopptävling, när ni ser detta så kanske ni tänker på en utomhus tävling eller inomhus tävling...en stor en. Men min förstahopp tävling var inte alls så, för att ni ska få en bild utav min första tävling så tänkte jag berätta om det. Det var så här:

I stallet på anslagstavlan så brukar det då och då komma upp lite lappar om klubbhoppning och annat som man kan anmäla sig till, en dag så stog det en lapp där om att det skulle anordnas en hopptävling (blåbärshoppningen hette den)...en tävling där alla fick rosett och man kunde välja att trava över bommar, hoppa 25 eller 30 cm eller 40 cm.
Jag blev genast sugen på att delta eftersom jag tyckte att hoppning var superkul! Så jag anmälde mig på 40 cm med Vera.
Dagen då tävlingen var så var jag lite nervös jag fick Vera och jag var trea startande i min klass. 
Efter en ganska lång väntan på att dem andra klasserna skulle sluta så fick jag och Vera hoppafram, det var första gången jag gjorde det och hörde talas om att hoppafram.
Framhoppningen gick toppen och tävlingen lika så, det var bara det att jag kanske skulle driva på henne en aning mer...då skulle det vara perfekt. Jag hoppade felfritt, banan satt i mitt huvud som sten...jag fick en vit rosett och jag blev jätteglad även fast alla fick det.

Men egentligen så är vitsen inte att vinna utan att ha det roligt ute på banan, och det hade jag. Visst man blir ju glad om man får en rosett, men att bara få rida är det viktigaste för mig.

Vera och jag på tävlingen.
/ Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar