måndag 9 april 2012

A long "i want a horse" story, enjooooy - it's true!

Hallå! :) Måste bara skriva av mig lite här. Så enjoooooy, detta är sant, skriver om mina funderingar och drömmen som inte kommer blir sann (men jag hoppas och hoppas....) . Skriver rakt från hjärtat om vad jag känner ♥ Under lovet har jag funderat på egen häst! (ponny då..) . Det är en upplevelse som inte går att jämföra med stunderna i stallet. Visst är det mysigt att pyssla med pållarna och hjälpa till i stallet, men en egen ponny! Det skulle ju vara guld... Min spontana pappa säger "ja då kan du ju ha hästen på tomten i ett stall jag bygger och sen kan den gå i hagen nedanför vid vägen" fast han säger sånt han tänker på att kan hända men sånt händer oftast inte och han menar det inte så där direkt, jo han menar det men mer som en tanke... , men det kommer aldrig hända att vi gör ett stall och jag får en ponny, jag är nästan 100 på att det inte kommer det. På morgonen stiger jag upp tidigare och ger foder och sånt, det kan ju gå :) Sen har jag en granne med 3 hästar/ponnys som kan ha sina hästar i stallet och hagarna?! Why not? Men jag får knappt en kanin igen, jag har redan en dvärghamster, so what? En kanin skadar väl inte?! , jag har haft 2 kaniner tidigare och nu vill jag bli en lycklig kaninägare igen. Men min pappa är allergisk och mamma rädd för hästar (okej inte lika mycket som innan nu när jag börjat rida då)... Ingen i släkten har djur. Någon gång ska väl bli den första. Men det är ett stort ansvar för mig, att ha en häst själv. Inga hästkunniga föräldrar (gammelmorfar om han skulle levt) men å andra sidan kan ju så ifall grannen hjälpa till, fast hon går på Gymnasiet och har knappt tid till sina hästar. Jag skulle kunna bli medryttare på hennes ena ponny (shettis eller islandshäst). Men de är bara SÅ rädda om deras djur, jag var bästa vän med en (nämner inga namn) och hennes kusin hade dessa tre hästar, vi ryktade ponnysarna ibland men aldrig har jag fått rida islandshästen, det är märkligt, jag går ju på ridskola, ridit i 3 år. Medryttarhäst sökes fortfarande och det suger att hitta en... Speciellt två stycken, en åt mig, en åt Ellen. Det måste faktiskt bli ett stall på min stora tomt, kom igen!! Jag bor ju på landet brukar man ju kalla det, så kom igen, det är ju perfekt!! Tiden går, tick tack, tick tack..... 
Nu måste vi köra igång, nu eller aldrig. I framtiden när jag blir äldre har jag säkert skaffat mig en pålle om drömmen lever kvar. Då kommer man bara tänka på hela tiden, "-nej varför gjorde jag aldrig detta som ung". Usch, den tanken vill jag inte tänka liksom :( Men allting är bara en dröm, och det känns som att man måste ha en hästkunniga föräldrar för att få en egen häst, jaa, alla som har egna pållar har ju föräldrar som rider/ridit tidigare...... Tänk efter själva?!  Jaopp! Jag ville bara säga detta och det är inte riktat till någon speciell person (nämner inga namn därför), och kul att ni tog er tid att läsa, guld till er som gjorde det! ♥  Drömmarna fortsätter...
King (världens finaste häst) 
Tagen av mig Filippa M. år 2010 ©
 Tamlin som föl, född 2010.
Tagen av mig Filippa M. 2010 ©


Puss & Kram ♥ ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar